Conform unui studiu realizat de JRBA, desi intrarea pe piata a avut loc abia in anul 2010, cel mai bine vandut vin alb romanesc de pe piata japoneza in perioada ianuarie - mai, 2011 a fost Monser Babeasca Gri, iar cel mai vandut vin rosu a fost Monser Feteasca Neagra, ambele produse de SC Senator Prodimpex SRL, din Focsani. Succesul acestor doua vinuri romanesti pe piata japoneza se datoreaza in primul rand programului de promovare initiat de Senator, cu sprijinul Uniunii Europene dar si faptului ca au fost introduse in doua lanturi de magazine / supermarket-uri din Japonia (Feteasca Neagra in lantul Ito-Yokado si Babeasca Gri in lantul Odakyu Hyakkaten). Un alt element care sta la baza succesului acestor vinuri este calitatea ridicata, utilizarea 100% a soiurilor romanesti care sunt inca rare in Japonia si nu in ultimul rand pretul de retail accesibil. Aceste vinuri sunt disponibile in retelele de magazine amintite mai sus, in numeroase restaurante dar si in diferite magazine online din Japonia. Sursa: JRBA |
Inapoi la lista